zodpovedný riešiteľ:
spoluriešitelia z katedry
ostatní spoluriešitelia
doba riešenia
Grantová agentúra:
Erasmus+
Anotácia projektu:
Projekt sa zameriava predovšetkým na riešenie potrieb spojených s rozvíjaním čitateľskej gramotnosti žiakov Slovenskej, Českej republiky a Poľska, pretože zlepšenie čitateľskej gramotnosti bude mať nepriamo pozitívny dopad na študijné zručnosti a pracovný život jej nositeľov; bude mať význam pre kvalitnú postgraduálnu prípravu odborníkov pre potreby trhu práce v oblasti školského i mimoškolského vzdelávania, ktorí budú následne odovzdávať poznatky a zručnosti ďalším generáciám. Hlavné aktivity projektu budú navrhnutie modulov intervenčného programu čítania s porozumením pre anglický a nemecký jazyk (IP), následné testovanie učiteľmi na žiakoch základných a stredných škôl. Na základe testovania, monitorovania, feedbacku a rozhovorov s učiteľmi a žiakmi bude vytvorený IP a následne overovaný v dvoch etapách na školách vo všetkých partnerských krajinách projektu. Ďalšie aktivity budú spojené s publikovaním praktickej aplikácie IP a teoretických východísk intervencie. Výsledkom projektu bude overený intervenčný program čítania s porozumením pre anglický a nemecký jazyk, učebnice s jeho praktickou aplikáciou, monografia s teoretickým objasnením podstaty a procesov intervencie ako aj prediktorov čítania s porozumením. Ďalším výsledkom budú diseminačné workshopy pre viacerých učiteľov základných a stredných škôl v partnerských krajinách projektu, v rámci ktorých bude prezentovaný IP pre anglický a nemecký jazyk.