Intervention in the development of foreign language reading comprehension skill

ERASMUS+ 2022-1-SK01-KA220-SCH-000085608

zodpovedný riešiteľ:

spoluriešitelia z katedry

ostatní spoluriešitelia

  • prof. PaedDr. Zdenka Gadušová, CSc. (FF KAA)
  • prof. RNDr. Daša Munková, PhD. (FPVaI KI)
  • Mgr. Katarína Chválová, PhD.
  • Ing. Henrieta Cherid (FF Dekanát)

doba riešenia

  • začiatok: 01.04.2022
  • koniec: 30.6.2025

Image

Grantová agentúra:

Erasmus+

Anotácia projektu:

Projekt sa zameriava predovšetkým na riešenie potrieb spojených s rozvíjaním čitateľskej gramotnosti žiakov Slovenskej, Českej republiky a Poľska, pretože zlepšenie čitateľskej gramotnosti bude mať nepriamo pozitívny dopad na študijné zručnosti a pracovný život jej nositeľov; bude mať význam pre kvalitnú postgraduálnu prípravu odborníkov pre potreby trhu práce v oblasti školského i mimoškolského vzdelávania, ktorí budú následne odovzdávať poznatky a zručnosti ďalším generáciám. Hlavné aktivity projektu budú navrhnutie modulov intervenčného programu čítania s porozumením pre anglický a nemecký jazyk (IP), následné testovanie učiteľmi na žiakoch základných a stredných škôl. Na základe testovania, monitorovania, feedbacku a rozhovorov s učiteľmi a žiakmi bude vytvorený IP a následne overovaný v dvoch etapách na školách vo všetkých partnerských krajinách projektu. Ďalšie aktivity budú spojené s publikovaním praktickej aplikácie IP a teoretických východísk intervencie. Výsledkom projektu bude overený intervenčný program čítania s porozumením pre anglický a nemecký jazyk, učebnice s jeho praktickou aplikáciou, monografia s teoretickým objasnením podstaty a procesov intervencie ako aj prediktorov čítania s porozumením. Ďalším výsledkom budú diseminačné workshopy pre viacerých učiteľov základných a stredných škôl v partnerských krajinách projektu, v rámci ktorých bude prezentovaný IP pre anglický a nemecký jazyk.

 

iderec

 

Publikácie:

Súbory na stiahnutie